آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

نردبان ترقی منطق یا خشونت

نردبان ترقی منطق یا خشونت

پیش از وقوع دوم خرداد شش دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنچ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار گردید . نامزدان و قهرمانان عرصه انتخابات دهه نخست امکان اعلام پاره ای از شعارهای فعلی را نداشتند زیرا کشورمان در بحران جدی بوده و تمامیت ارضی و حیثیت ملی در خطر بود. اما داوطلبان سالهای 1368 که زمینه برای اجرای قانون فراهم بود نه تنها قانونگذاری شعار محوری آنان نبوده بلکه بر اعمال نسبی و تدریجی آن هم تاکید نورزیدند.

بهره جویی از اعتبارات و امتیازات موجب گردید قانون گرایی وعمل  به آن به فراموشی سپرده شودانتخابات دوم خرداد محوریترین شعار خویش رااجرای قانون بیان کرد که مورد تا یید مقام معظم رهبری و آرا ملت قرار گرفت آن حماسه بزرگ بر این نکته انگشت گذارد که می توان در چارچوب قانون واحترام به آن رای و نظر خویش را به هر نحو ممکن اما بدور از خشونت و درگیری بیان نمود.

پس از دوم خرداد وزارت کشور وسایر نهادهای ذی ربط مکلف شدند امنیت لازم را برای هر نوع سخنرانی و گردهمایی مسالمت آمیز و به دور از خشونت فراهم سازند. اما ابزارهای عقیده و بیان اندیشه پس از دوم خرداد بطور روز افزون در جامعه صورت پذیرفت . اگر چه در پارهای از موارد نشستها و گردهمایها به خشونت انجامید . بدون شک عاملان خشونت توجیه نبوده و از اعماق  وقایع و حوادث بی خبرند زیرا در جوامع امروز بیان اندیشه که مخل به نظم عمومی نباشد چه اینکه درست باشد یا نادرست امری عادی و معمول است . مجریان قانون باید به عوامل محرک که در پشت صحنه نهفته اند و از خشونت و قانون شکنی بهره می جویند شناسایی و آنان را مجازات نمایند . چرا که متاسفانه خشونت سازان با شعارهای مقدس که مورد قبول ملت نیز هست نظم و تفاهم ملی را بر هم می زنند خشونتهایی که تا کنون آفریده شد و به اقتدار ملی و روحیه قانونگرایی مردم ضربه وارد خواهد ساخت.

قوه قضاییه هنوز واکنش مردم پسند و شجاعانه در قبال این عمل نشان نداده است . اکنون مردم و ناظران سیاسی می خواهند بدانند که قانون شکنان و خشونت آفرینان از اجرای دقیق قانون چه زیانی می برند .که حریم ان را میشکنند . قم که پایگاه علم و معرفت و مرکز نقد و بررسی اندیشه های علوم گوناگون است سزاوار است که عظمت و شکوه دیرینه اش به دست شماری اشخاص ناآگاه خدشه دار شده و صدمه ببیند ؟

حوادث خشونت آمیز در قم هنگامی که رخ داد که سالروز شهادت امام صادق رئیس مذهب جعفری بوده و مردم در ایام مبارک فجر سر گرم برگزاری مراسم پر شکوه آن ایام خجسته بودند مضافابر این مقام معظم رهبری پیام گویاو وحدت آمیزی به مناسبت بیستمین سالگرد انقلاب اسلامی خطاب به ملت و گروهها صادر فرمودند .

اکنون سوال این است که چرا خشونت جویان و حامیان آنان مهمترین محور پیام مقام معظم رهبری را نادیده گرفتند وبه نصایح دلسوزانه ایشان گوش فرا ندادند؟ آیا با خشونت و رها ساختن منطق مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بهبود می یابد ؟آیا شبیخون فرهنگی غرب که با پیچیده ترین و مدرنترین ابزار صورت می پذیرد با ضرب و شتم این یا آن خنثی می گردد.

آیا منطق و مشی پیشکسوتان ما برای حل معضلات  جامعه شیوه ومنش شمابوده است؟

طراحان و مجریان خشونت بدانند نردبان ترقی و سعادت بشرتنها در پیروی از قانون و ارائه نطق است نه روی آوردن به خشونت.

سعادت بشر تنها در پیروی از قانون و ارائه  منطق است.

سال اول / پیش شماره پنچم / نیمه اول اسفند 1377

                                                                    سیدمحمدحسین دریاباری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد