آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

گفت وگوی نشریه تبیان با معاون سیاسی استانداری کردستان آقای ایر

گفت وگوی نشریه تبیان با معاون  سیاسی استانداری کردستان  آقای ایرج حسن زاده

سؤال ستاد سیمرغ چیست و به چه منظوری شکل یافته است ؟ و وجه نامگذاری آن به سیمرغ را برای خوانندگان تشریح فرمائید ؟

ج ) با توجه به پایان دهه ی سوم پیروزی انقلاب اسلامی و طلیعه ی چهارمین دهه ی پیروزی انقلاب  و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر گرامیداشت ویژه ی مراسم سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی و هم چنین دستور ریاست محترم جمهور به جهت هر چه باشکوه تر برگزار نمودن این مراسم و ارائه ی گزارش عملکرد سی ساله ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ستاد سیمرغ تشکیل گردید . وجه نامگذاری عبارت است از : یادمان سی سال مردانگی و غیوری ، در طول این سی سال حقیقتا احاد مردم ایران اسلامی مردانه و غیورانه در مقابل حوادث و توطئه های مختلف مقاومت و ایستادگی نموده و سرافراز از این امتحانات بیرون آمدند .

سؤال -حوزه ی فعالیت این مؤسسه یا نهاد تا چه زمانی است ؟

ج) این ستاد از اردیبهشت ماه سالجاری فعالیت خود را در مرکز و از شهریور و در هفته ی دولت با افتتاح پروژه ها ، کلنگ زنی طرح ها و ... در استان آغاز کرده و تا پایان بهمن ماه سالجاری به فعالیت های خود ادامه می دهد .

سؤال -در گزارش های خبری آمده که ستاد سیمرغ قار است فعالیت های سی ساله انقلاب را تبیین و تشریح نماید ، آیا این ستاد زمینه ی چنین اقدامی را در استان کردستان فراهم ساخته است ؟

ج) برای تحقق این امر در سومین جلسه ی ستاد سیمرغ استان در تاریخ 17/9/87  علاوه بر برگزاری مراسم در کلیه دستگاهها و ادارات مربوطه ، سازمان جهاد کشاورزی استان مؤظف به برپایی نمایشگاهی در ایام الله دهه مبارک فجر جهت ارائه ی عملکرد سی ساله ادارات و دستگاههای مختلف شد . این نمایشگاه در شهرستان سنندج بلوار ارشاد ، جنب زندان مرکزی سالن ورزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران برپا گردیده و بازدید برای عموم در دو نوبت صبح و عصر در ایام الله دهه فجر آزاد است . لازم به ذکر است نظیر همین نمایشگاه در کلیه شهرستان های تابعه ی استان نیز بر پا خواهد شد .

سؤال -رئیس ستاد سیمرغ و نماینده رئیس جمهوری آقای ایوبی فعالیت ستاد سیمرغ را خنثی کردن نظر سنجی های مؤسسات خارجی عنوان کرد آیا ستاد سیمرغ تدابیری اندیشیده تا به آن هدف نایل گردد ؟

ج) قطعا فلسفه ی بزرگداشت ایام و مناسبت های بویژه  دهه ی مبارک فجر تبیین کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخشهای مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، عمرانی ، فرهنگی و ... است  که مجموعه ی عملکردهای سی ساله را برابر مستندات متقن دال بر رشد و توسعه همه جانبه استان دارد . در این راستا اقدامات ذیل انجام گرفته است :

الف ) برپایی نمایشگاه و حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و نمایندگان محترم مجلس جهت ارائه ی عملکرد و پاسخگوئی به سؤالات مراجعین محترم .

ب) تهیه ی برنامه های رادیویی ، تلویزیونی توسط صدا و سیمای مرکز کردستان با رویکرد سی ساله ی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه ها و عملکرد سی ساله انقلاب اسلامی در استان با حضور مسئولین و تهیه ی مجموعه برنامه هایی با حضور مستقیم مردم و پخش از شبکه ی استانی و یکی از شبکه های سراسری .

ج)فراهم نمودن زمنیه ی بازدید عموم مردم مخصوصا دانشگاهیان ، فرهیختگان ، نخبگان و دانش آموزان از پروژهای بزرگ استانی .

د) برگزاری مراسم جشن انقلاب در مراکز بخشها ، دهستانها و روستاهای استان و استفاده از ظرفیت های مردمی در این بزرگداشت .

سؤال -شما بعنوان رئیس ستاد سیمرغ در استان کردستان تا کنون چه اقداماتی را به عمل آورده اید  ؟

ج) این ستاد فعالیت خود را در شهریور ماه سال جاری با تشکیل جلسات و تعیین کمیته های تخصصی و شهرستانی آغاز نموده که در این راستا 4 جلسه ی اصلی ستاد تشکیل و 21 کمیته تخصصی با تشکیل قریب به 60 جلسه و 10 ستاد شهرستانی با تشکیل قریب به 40 جلسه با استفاده از نظرات کارشناسان محترم برنامه های خود را در بخشهای مختلف طراحی و برنامه ریزی نموده و ستاد برگزاری سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان کردستان در مجموع بالغ بر 3000 برنامه در ایام الله دهه فجر از قبیل افتتاحیه ها ، یادواره ی شهدا ، مسابقات فرهنگی ورزشی ، نمایشگاههای فرهنگی و هنری ، نمایشگاههای خدماتی و دستاوردهای نظم مقدس جمهوری اسلامی ، همایش و گردهمائی ها ، برنامه های جنگ شادی در شهرستانها اجرا خواهد نمود . برای نمونه همایش یک روزه ی شورای های اسلامی استان ، شهرستان و  بخش با حضور فرمانداران ، بخشداران ، شهرداران و همچنین مدیران استان که بالغ بر 400 نفر بودند برگزار گردید . . همایش پیاده روی در 30 نقطه ی شهری و بیش از 180 روستا جمعه گذشته مورخ 11/11/87 تحت عنوان (( استقبال از خورشید فجر )) برگزار گردید .

سؤال -اهم فعالیت های اقتصادی در استان چه بوده است ؟

ج) در این ایام در مجموع بالغ بر 800 پروژه در بخش های مختلف عمران شهری و روستایی بهداشتی و درمانی فنی و حرفه ای آموزشی ،  برق ، مخابرات ، گاز ، کشاورزی ، صنعتی و ... با اعتباری نزدیک به 240 میلیادر ریال به بهره برداری خواهد رسید که طبیعی است آثار و برکات خوبی در معیشت ، رفاه و راحتی مردم به دنبال خواهد داشت و این گامی است ، جهت تحقق شعار عدالت اجتماعی که یکی از محوری ترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده است .

تهیه کننده سیدمحمد حسین دریاباری

چاپ شده درتبیان شماره 68 20/11/1387


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد