آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

دیدار اصحاب رسانه استان قم با آیت الله سعیدی امام جمعه، دیرهنگام اما مفید و موثر

دیدار اصحاب رسانه استان قم با آیت الله سعیدی امام جمعه، دیرهنگام اما مفید و موثر

سید محمد حسین دریاباری

روز چهارشنبه بیست و دوم دی ماه اصحاب رسانه استان قم به دعوت تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در حرم حضرت معصومه  سالن محراب  دیدار و گفتگو کردند. این دیدار و گفتگو بسیار صمیمانه بود و شاید نسبت به هر دیداری دیگر مخلصانه وصمیمی تربود. بدون شک فضا ومکان در این اخلاص و گفتگو موثر بود. زیرا محلی که انتخاب شده  حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بود. همه ی کسانی که بر پایه فرصتی که در نظر گرفته شده بود سخن گفته‌اند و دغدغه‌ها و مشکلاتی را که در استان و شهر قم وجود داشته و دارد را به زیبایی ترسیم کردند. به نظر می رسد پرسش هایی که به عمل آمده و مطالبی که گفته شد ابعاد مختلف و موضوعات گوناگون را در بر گرفت. موضوعاتی از قبیل مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و بسیاری از مباحثی که هنجارهای اجتماعی را شکسته و به ناهنجاری تبدیل کرده است.

آیت الله سعیدی شاید نسبت به هر مسئول دیگر باکمال خونسردی، متواضعانه، دقت وعلاقه  به سخنان مدیران رسانه گوش فرا داد و شاید اگر خوانندگان فایل صوتی را ببینند یا بشنوند خواهند دید اصحاب رسانه با کمال احترام به ایشان بسیاری از مباحث را با الحان مختلف و واژگان گوناگون به اطلاع ایشان رساندند ایشان اندکی برنیا شفت و عصبانی نشد و گوش فرا داد و چه بسا در برخی موارد مباحثی را هم تایید کرده است. ایشان به گونه ای برنامه را تنظیم کرد که به پرسش های کمتری پاسخ دهد. البته ناگفته نماند اصحاب رسانه و مدیران آن بی پرده و صریح با آیت‌الله سعیدی در این نشست صمیمی سخن گفتند. در همین جلسه مطرح گردید که آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه نخستین بار است که با مدیران رسانه های استان قم به گفتگو نشسته و شاید هم یکی ازمهمترین دلیل بوده که مدیران رسانه ها به شکلی کاملاً صریح انتقادات و پیشنهادات خود را به ایشان در خصوص نهادهای تحت مدیریت و یا مشارکت او ارائه دهند. وی که چندان سخن نگفت و لحظاتی کم سخن گفت به وضعیت منوریل اشاره کرده و نظرات مسئولان حرم حضرت معصومه را مطرح کرده بود که به نوعی با این شیوه موافق نبودند و مخالف بودند ولی به حرف و نظر آنها توجهی نشده است. وی به نحوی به هم نظر نبودن مردم قم نسبت به اهمیت آن و یکسان فکر نکردن هم مطالبی بیان کرد که بسیاری از دوستان و خبرنگاران با این موضوع که مهاجرت باید براساس مبنایی باشد تا قم به سمت و سوی آسیب فرهنگی شتاب پیدا نکند را نیز مطرح کردند.

وی گفت در این خصوص همه  یکسان فکر نمی کنند  در این باره با توجه به پرسش‌های مدیران رسانه ناهنجاری های اجتماعی که توسط فضای مجازی رو به افزایش رفته اظهار نظر کرده و در این رابطه گفت فضای مجازی به گونه ای  آسیب‌ها راافزایش داده تا به محل خواب و استراحت جوانان رفته و کل شهر و کشور را فرا گرفته است. وی با اشاره به اینکه قم ۱۷ استان کشور را با هم مرتبط می کند از نظر فرهنگی کم بازده است. مجموعه پرسش ها را که در کنار هم بگذاریم به این نتیجه می رسیم که در قم مدیریت ها منسجم و هماهنگ نیست بیشتر به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود تا به صورت هماهنگ و منسجم یعنی هر نهادی و هر مسئولی و هر سازمانی بیشتر به خود متکی می باشد تا به یک برنامه وسیع و منطقی، شاید بسیاری از مشکلات بر اساس همین جزیره‌ای عمل کردن پدیدار شده است و انبوه مشکلاتی که الان قم را درآغوش گرفته و تهدید می‌کند و هر کسی آن را به گردن دیگری می‌اندازد و بدون آن که کسی بخواهد مسئولیتی را بپذیرد، نتیجه ورهاورد همین مدیریت‌ها ی نا هماهنگ وجزیره ای است. همه کسانی که مسئولیت داشتند پاسخ می‌دادند شاید وضعیت به گونه فعلی نبود نه یک نماینده از عملکرد خود پاسخگو است نه مدیران پاسخگو هستند وته مقاماتی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

آیت الله سعیدی درخاتمه ازاصحاب رسانه خواست اگر پیشنهادی برای بهبود وضعیت شهر مقدس قم دارند آن را مکتوب کنند و به ما بدهند تا اگر مربوط به خود ما بود از آن استفاده کنیم و اگر به بخش های دیگر و مسئولان هم مربوط بود آن را جمع بندی کنیم و از جایگاه نماز جمعه، دیگر جایگاه‌ها و در نشست‌ها به افرادی که مسئول هستند منتقل کنیم تا آنها هم از این راهکارها استفاده کنند.

 چاپ شده درروزنامه گویه شماره 1873 مورخ 25/10/1400

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد