خبرگزاری کار ایران

مدیر مسئول هفته نامه گویه قم در گفت وگو با ایلنا:

پرونده شکایت فرودگاه قم از هفته نامه گویه به دادگاه ویژه روحانیت رفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۸۱

شکایت فرودگاه قم از هفته نامه گویه به دلیل انتشار مقاله "سیدعلی پورطباطبایی" با عنوان "سرنوشت فرودگاه قم را به مطامع اقتصادی گره نزنیم" در تاریخ 16 مردادماه بود.

ایلنا: مدیر مسئول هفته نامه گویه ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده شکایت مسئولان فرودگاه بین المللی قم از این هفته نامه محلی قم، گفت: از آن جا که نویسنده مقاله و شخص بنده روحانی هستیم، ادامه رسیدگی به پرونده شکایت فرودگاه قم از هفته نامه گویه، با نظر بازپرس به دادگاه ویژه روحانیت رفت.

سید محمد حسین دریاباری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح جزئیات پرونده شکایت فرودگاه بین المللی قم از هفته نامه گویه قم و آخرین وضعیت این پرونده اظهار داشت: در روز 16 مردادماه سال جاری، مقاله ای در شماره 400 هفته نامه گویه، با عنوان "سرنوشت فرودگاه قم را به مطامع اقتصادی گره نزنیم" به قلم "سید علی پور طباطبایی" نوشته شده و چکیده این مقاله این است که قم، شهری است زیارتی، سیاحتی و از سوی دیگر در شاه راه کشور قرار گرفته و به همین دلیل نیاز به وسیله های مختلف حمل و نقل عمومی و از جمله فرودگاه دارد.

مدیر مسئول هفته نامه گویه قم گفت: فرودگاه قم از آن جا که در حال احداث است، قرار بود در تاریخ 22 بهمن افتتاح بشود که در این مقاله اشاره شده که این فرودگاه افتتاح نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مقاله ادعا شده که، این فرودگاه که اکنون با عنوان شهر فرودگاهی در شبکه های مختلف تلویزیونی تبلیغ می شود، در تفاهم نامه شان عنوان دهکده فرودگاهی داشته است؛ در این مقاله سؤال شده که با توجه به این که این زمین هایی که اکنون در اختیار گرفتید، به چه نحوی خریداری شده یا گاهی خرید و فروش می شود؟ یا اگر ممکن است آن تفاهم نامه های تان را برای مردم منتشر کنید. چکیده مقاله این بود؛ که وکیل فرودگاه و یا به عبارتی مجری طرح فرودگاه، ظاهرا تصمیم به شکایت گرفتند و به ما گفتند ما جوابیه فرستادیم، ولی جوابیه شان از طریق قانونی به دست ما نرسیده است؛ گفتند ایمیل کردیم و ما گفتیم ایمیلی دریافت نکردیم؛ در نتیجه، در روز پنج شنبه، 17 مرداد سال جاری همزمان با روز خبرنگار، ما به اداره آگاهی برای تفهیم اتهام یا به عبارتی تحقیقات اولیه مراجعه کردیم و به ما گفتند فرودگاه شاکی شماست و شما مسئولان آن را متهم به خرید و فروش زمین، کندی کار و امثال این ها؛ بعد از آن ما به هر حال جواب دادیم.

دریاباری گفت: برای این پرونده، من به اتفاق نویسنده مقاله پرونده را دیدیم و تا آن جا که ممکن بود سؤالات سائل را پاسخ دادیم؛ این پرونده مجددا به دادستانی ارجاع شد و بعد به شعبه سوم بازپرسی قم رفت.

وی خاطرنشان کرد: همان روزی که ما در آگاهی بودیم، جوابیه آقایان را دریافت کردیم، چون ایمیل که به لحاظ قانونی معتبر نیست و اصلا به دست ما نرسیده؛ و از طریق پست هم که به ما نداده بودند؛ آن روز جوابیه شان را به ما دادند. ما نیز متن کامل جوابیه مجری طرح فرودگاه را در 23 مردادماه و در شماره 410 هفته نامه گویه چاپ کردیم؛ همراه با یک توضیحات؛ که البته در وب سایت مان هم وجود دارد.

مدیر مسئول هفته نامه گویه گفت: این جوابیه که چاپ شد، ما فکر می کردیم این ها از شکایت منصرف می شوند، چون شفاها گفته بودند؛ اما ظاهرا توضیحات ما مانع شد؛ ما در توضیحات نوشتیم که شما شکایت کردید اشکال ندارد؛ اما انتظار نداشتیم پرونده ما که مطبوعاتی هستیم، به آگاهی ارجاع داده نشود، اما شد؛ گفتیم که شما اگر واقعا نگران این حرف های ما هستید، تفاهم نامه ای که بین شما و وزارت دفاع و پشتیبانی هست، تفاهم نامه ای که با استانداری قم دارید و تفاهم نامه ای که با مدیر کل منابع طبیعی قم دارید، این ها را منتشر کنید، توضیحات ما همین بود و اصل مقاله هم همین بود؛ یعنی اگر پرسش هایی در مردم هست، شما این تفاهم نامه را منتشر کنید، که افکار عمومی کمتر سؤال برای شان پیش بیاید.

وی اضافه کرد: مردم قم امروز سه طرح عمده دارند، یکی مترو هست، یکی منوریل و یکی هم فرودگاه و خلاصه می خواهند بدانند که سرنوشت آن ها چه خبر است؛ در نتیجه فرودگاه که قرار بود، افتتاح شود نشد.

دریاباری گفت: ما در توضیحات منتشر شده، یک پیشنهاد هم به این ها دادیم و گفتیم اگر شما مطمئن هستید کارتان هیچ خللی ندارد، ما که سؤالات مردم را مطرح کردیم، پرسش های مردم را مطرح کردیم، شما یک کنفرانس خبری بگذارید و نمایندگان مجلس، نماینده مدیر کل منابع طبیعی و یا خود ایشان و نماینده استانداری یا خود استاندار هم باشند و شما در آن جلسه به پرسش های افکار عمومی پاسخ دهید؛ این توضیحات ما بود که در زیر جوابیه شان که 23 مرداد منتشر شد، همزمان چاپ شد.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه پرونده ما به بازپرسی شعبه سوم رفت که ما 16 شهریور به آن مراجعه کردیم؛ از قضا بازپرس متن را نگاه کرد و پرونده را خواند و گفت چون نویسنده مقاله طلبه است و مدیر مسئول هم روحانی است در نتیجه ما صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداریم، و اکنون پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شده است.

مدیر مسئول هفته نامه گویه قم در پاسخ به این سؤال که دادگاه ویژه روحانیت چه زمانی تشکیل می شود؟ گفت: اطلاع دقیقی نداریم و فقط منتظریم تشکیل شود.

وی یادآور شد: ما فقط سؤالات مردم را در این مقاله مطرح کردیم؛ البته نگران ادامه این دادگاه هم نیستیم، چون فکر می کنم هم افکار عمومی و هم مسئولان تا حدودی از ما پشتیبانی می کنند.

دریاباری گفت: این ها چون سرمایه گذار خصوصی اند فکر می کنند سرمایه گذار خصوصی همیشه باید حمایت شود؛ بله ما هم معتقدیم سرمایه گذاران خصوصی باید حمایت شوند و قوانین در این باره وضع شده و تسهیلات داده شود تا بتوانند به نفع مردم قدم بردارند، اما معنی اش این نیست در چارچوب قانون پاسخ گو نباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز