آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

کتابخانه‌ی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بزرگترین کتابخانه‌ی استان ک

کتابخانه‌ی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بزرگترین کتابخانه‌ی استان کردستان است

 چهارشنبه,2 خرداد 1386

در حال حاضر کتابخانه‌ی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با داشتن بیش از 7 هزار نفر عضو فعال بزرگترین کتابخانه‌ی استان کردستان می‌باشد.

مسئول کتابخانه‌ی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفتگو با خبرنگار سایت آوای امین با اعلام خبر فوق گفت: این کتابخانه با هدف رفع نیازهای علمی و مطالعاتی‌طلاب و روحانیون، دانشجویان و دانش‌آموزان ،پر کردن اوقات فراغت داوطلبان، فرهنگ سازی در راستای تشویق مردم به کتاب و کتاب خوانی و... به طور رسمی از اوایل خرداد ماه سال 81 تاسیس شده است و به عنوان کتابخانه‌ی مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر این کتابخانه به طور مستقل و بدون همکاری هیچ ارگانی به عنوان یکی از واحدهای این مرکز فعالیت خود ادامه می‌ دهد.

دریاباری در ادامه ، دارابودن 2سالن مجزای مطالعه،کتابخانه‌ی تخصصی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، مخزن کتاب و ... را از امتیازات این کتابخانه اعلام کرد و افزود: این کتابخانه درزمینی به مساحت یک هزار متر مربع ساخته شده است که در حال حاضر به عنوان بزرگترین کتابخانه‌ی استان کردستان شناخته شده است.

وی با اشاره به نحوه‌ی فعالیت این کتابخانه خاطر نشان کرد: در طول 6 سال گذشته این نهاد با 3 شیفتِ صبح، بعداز ظهرو شب از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح تا ساعت یازده و 30 دقیقه‌ی شب با همکاری مسئولین آماده‌‌ی خدمت رسانی به اعضای این کتابخانه می باشند.

مسول کتابخانه‌‌‌‌ی این مرکز، اعلام نیاز مراجعه کنندگان و وجود فضای مناسب را ازدلایل اصلی تأسیس شیفت شبانه عنوان کرد و یاد آور شد: در حال حاضر در این کتابخانه 7 هزار و 500 نفر عضو فعال و ثابت هستند که دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم تا دکترا می باشند.

وی تصریح کرد: در این کتابخانه 7 هزار و 450 جلد کتاب و مجله در زمینه‌های مختلف آموزشی، علمی، دینی، ادبیات،تاریخ،فلسفه، مجلات، هفته نامه، دوهفته نامه،ماهنامه، فصل نامه، دو ماه نامه ... وجود دارد که به صورت امانت در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد.

وی یاد آور شد: در راستای گسترش کتابها برنامه هایی از قبیل مبادله‌‌ی کتاب با بعضی از کتابخانه‌ها و ارگانها، خرید کتابهای جدید از انتشارات معتبر به صورت نیم بهاو ... نیز صورت می گیرد.

دریاباری در ادامه با اشاره به فعالیتهای این کتابخانه گفت: برگزاری مسابقه هایفرهنگی،اردوی فرهنگی تفریحی، مسابقه‌ی ایران شناسی، برگزاری کلاسهای خوشنویسی، طراحی ،تئاتر، گلسازی، عروسک سازی، آموزش قرآن و... با حضور بیش از 170نفر از جمله برنامه های فرهنگی این نهاد می باشد.

مسئول این کتابخانه اظهارداشت: تاکنون مسئولان کشوری و استانی زیادی از جمله حجت الاسلام و المسلمین ایرانی، ریئس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، هیات فرهنگی از کردستان عراق در بهمن 82، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هیئت امنای کتابخانه های کل کشور، آیت ا... موسوی نماینده‌ی ولی فقیه در منطقه‌ی کردستان، استانداران ،شهردارها و... از کتابخانه ی عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بازدید نموده اند.

ویدر پایان ضمن تشکر از همکاری شهرداری و شورای شهر ونماینده‌ی ولی فقیه در منطقه‌ی کردستان، ازمسئولینِ سایر ارگانها و نهادها خواستار کمک وهمکاری در راستای پیشبرد اهدافِ توسعه‌ی امر کتاب و کتاب خوانی شدو اعلام کرد: جامعه با داشتن سطح آگاهی بیشتر می تواند با پدیده‌ی مهم تهاجم فرهنگی بهتر مقابله نماید و این مشکل را که گریبانگر جامعه شده است بر طرف سازند.

در ادامه‌ی این گزارش چند نفر از اعضایپیشکسوت و جدیدکتابخانه، سکوت حاکم درکتابخانه، در دسترس بودن کتابهای مورد نیاز، فضای مناسب از لحاظ نور و مکان، وجود نماز خانه و سرویس بهداشتی، مطلوب بودن موقعیت جغرافیایی، امنیت، زمان مناسب،خدمت رسانی مسئولان و ... را از جمله برتری های این کتابخانه نسبت به سایر کتابخانه‌های استان بر شمردند و وجود بوفه،اضافه نمودن برخی از کتابهای جدید، cdهای آموزشی، ایجاد کارگاه های علمی و آموزشی، تعویض و تعمیر وسایل رفاهی همچون صندلی و ... را لازم دانستند.

خبرنگار سایت آوای امین 


 http://www.islamicgc.com/News/SHow.aspx?

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد