آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

آوای وشتــــــــــــــــــــــــــــان

سید محمد حسین دریاباری هستم، روزنامه نگار ، نویسنده و مدیرمسئول نشریه گو یه در استان قم .تلفن تماس 09127625987 کانال تلگرام https://t.me/daryabary1339

مدیران مسئول نشریات استان کجایند

مدیران مسئول نشریات استان کجایند

هفته گذشته مطلب کذب ، همراه با توهین و افترا در نشریه 19 دی بر علیه مدیریت و دست اندر کاران نشریه اصلاح طلب گویه به چاپ رسید و به دنبال آن آقای سید محمد حسین دریاباری که از نویسندگان ، روحانیون و مدیران مسئول با سابقه در نظام جمهوری اسلامی می باشد ،پاسخی را به آن نشریه و رو نوشتی نیز به پیام قم ارسال نمود.

پاسخ های داده شده از سوی مدیر مسئول گویه نکات بسیار ظریف و ارزشمندی نهفته است که در این شماره و شماره آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .

مدیر مسئول گویه نکته بسیار ظریفی را مورد اشاره قرار داده اند که در طی چند سال گذشته همواره از دغدغه هاو موارد مورد اعتراض و نکوهش مدیر مسئول پیام قم بوده ، هست و خواهد بود . مدیر مسئول گویه گفته است که « سر مقاله های چندانی از مدیران مسئول سایر نشریات در قم ندیده ام » .

مطلب درست و عین واقعیت است ، با مرور و نگاهی به نحوه انتشار و ارائه مطلب از سوی مدیران مسئول نشریاتی همانند 19 دی ، امین قم ، ایمان و.... بخوبی مشخص است که تا چه حد صاحبان امتیاز و مدیران مسئول در اینگونه نشریات حضور فیزیکی ، غیر فیزیکی ، دخالت ، نظارت ، و.... بر نشریات خودشان دارند .

در برخی از اینگونه نشریات ، خبر نگارانی بوده اند که در زمان فعالیتشان ، حتی موفق به رویت  چهره و تصویر صاحب امتیاز مدیر مسئول  نشده اند تا برسد به اینکه از کم و کیف و چگونگی انتشار نشریه اطلاع و نظارت کافی داشته باشند .

در کنار این موضوع تمام نشریات این استان به استثنای پیام قم و گویه هر کدام یک یا چند بار دچار تغییر و تحول و جابجایی تیم انتشار شده و یا مدت زمانی در حالت عدم انتشار بسر برده اند .

در اغلب نشریات استان ، گرو ه های فرصت طلبی برای استفاده سوء و منافع شخصی مدت زمانی کار انتشار نشریه را بر عهده گرفته و پس از گذر زمان آن را رها کرده و به گروه دیگری واگذار می نمایند .

در این راستا از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مدیر کل اداره اطلاعات استان قم ، مدیر کل دادگستری و دادستان استان قم می بایست پاسخگو باشند که ، نشریات سیاسی ، فرهنگی آن هم در شهری که پایگاه انقلاب اسلامی لقب گرفته است می بایست آلت دست افراد فرصت طلب و کسانی که نگاه بنگاه گونه و تجاری به مطبو عات دارند شود .

نشریه ای که هیچگاه مدیر مسئول و صاحب امتیاز آن در قم حضور ندارد و دنبال کارهای غیر مطبو عاتی و اقتصادی خود می باشد می بایست نشریه ای به نام او و در کام او و دیگران در قم به چاپ برسد و به فریب جریانهای سیاسی نیز بپردازد .

چرا اجازه داده می شود که افرادی بی سواد ، کم سواد و آنانی که تحصیلاتشان به کلاس دوازده نیز نمی رسد . بعنوان سر دبیر ، جانشین سر دبیر و... در شناسنامه نشریات...شود .چرا پاسخ داده نمی شود که ، نشریه ای به صورت چهار رنگ به صورت منظم در هر هفته در قم منتشر می شود ، حدود پنجاه نسخه از آن در قم به فروش می رسد ، در هر شماره مبالغ آگهی های مندرج در آن به 50 هزار تومان نمی رسد و صدها نسخه از آن به صورت رایگان به مطب ها ، مغازه ها ، آب میوه فروشی ها ، قصابی ها و... ارسال می شود و یکی از فعالان جریان محافظه کار نیز در آن دخالت مستقیم دارد . باید به مردم بگویند که از چه مراکز و منابعی تغذیه مالی  می شوند ، اگر صاحب امتیاز و مدیر مسئول اینگونه نشریات دغدغه فرهنگی و خدمت به مردم قم را دارند پس چرا توانایی اداره نشریه وبه قول آقای در یاباری توانایی نوشتن حتی یک سر مقاله را نیز در نشریه ای که به نام آنان منتشر میشود ،ندارند.

سخنان بسیاری در این راستا باقی مانده است که در شماره های بعدی به آن می پردازیم .

                 صاحب امتیاز و مدیر مسئول پیام قم چاپ شده در هفته نامه   پیام قم  سال هفتم شماره 240 – پنج شنبه 9 مهر ماه 1383              

            حجت حیدری                        

گفتنی است مقاله  حامد متقی تحت عنوان ترکه های اناربر کف پای روزنامه نگاران اصلاح طلب  درهمین شماره چاپ شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد